3. Talmazan TALK- Nu-i YouTube în Moldova
Nu doar odată am fost întrebați, dar mai ales acum, în perioada de carantină, despre contentul video. Oamenii încep să facă webinare, live-uri, tot mai mulți doresc să devină influenceri, mulți vor să vorbească despre toate și despre tot, iar aici apare etapa în care YouTube-ul intervine ca o platformă care poate fi preluată și adaptată de către afaceri.
Parerea mea este ca din start trebuie să delimităm că YouTube-ul poate avea două roluri. Primul e personal sau blogging/influencing și al doilea este business.
Pornim de la aceste 2 paradigme pentru că, cu cât mai mult business cu atât mai greu o sa fie să creăm sau să dezvoltăm content, sa facem followe-ri și restul. Cred că în Moldova, Youtube nu este! Noi am încercat să dezvoltăm câteva proiecte personale, și în concluzie pot spune următoarele:
-
Youtube-ul are o scădere foarte mare la nivel de vizualizări dacă nu ai followeri. Followeri nu ai din motiv că nu toți sunt conectați cu gmail-lul și nu toți pot să se aboneze. Dacă nu se abonează la youtube-ul tău de fiecare dată, trebuie să îndemni oamenii să între pe link, respectiv organic nu le vin notificări și nu va crește organic baza ta de date.
-
A doua problemă vine în contextul cultural. Noi mereu am privit în stânga și în dreapta. Întotdeauna artiștii noștri erau Ala Pugaciova și mulți alții. Noi local nu aveam eroi. Vorbind de generația mea, noi nu aveam eroi locali, respectiv îi ”consumam,, pe cei internaționali . Pe youtube cel mai mult se consumă contentul rusesc și englezesc, iar aici mă refer la content educativ și informațional.Trebuie să înțelegem că intrând pe youtube, veți întâmpina probleme atât în contextul cultural cât și în contextul tehnic .
-
A treia problemă este faptul că majoritatea încearcă să creeze content „carne”. Content prin care oamenii să se informeze. Iată din seria sfaturi utile, e foarte mică audiența. Sunt puține canale cu content educativ care în timp s-au dezvoltat, dar în majoritatea canalelor cu mulți follow-eri, de regulă putem vedea content distractiv care este lipsit de sens, gen relaxing și agrement.
De aceea când începeți dezvoltarea youtube-ului, calibrați-vă ce tip de content doriți să livrați. Doriți să fiți expertul, ca mai apoi să ajungeți la 1000 de followeri și asta va fi destul de bine, sau doriți să fiți o persoană care face pranku-ri, glume, anecdote, concursuri și atunci posibil să aveți câte 50-100 de mii de urmăritori. Oamenii la contentul distractiv sunt mai receptivi, de aceea luați aceste lucruri în vedere.
-
Timpul este cel mai mare activ pe care trebuie sa îl aveți la dispoziție. Astăzi oamenii nu se abonează la fel de ușor cum înainte, din motiv că deja este formată piața. Trebuie să vii cu ceva foarte diferit și original în majoritatea nișelor pentru ca să faci concurență celor care deja sunt, la care eu deja sunt abonat pe direcția de informare ,business, review-uri etc.
Dacă doriți să intrați în youtube, fiți ca afacere. Dublați contentul din facebook pe youtube, cu minimum pentru căutare pentru că este indexat în căutare aceste rezultate și o să vă dea un trafic ușor. Dacă vreți să vă dezvoltați, încorporați-vă cu cel mai important sfat pe care îl dau toți youtube-rii: contentul. Nu contează cum e imaginea până la urmă, contentul și ideea contentului focusată către audiență care au nevoie de acest content, este cheia succesului. Dacă veți avea imagine bună și livrați și content bun, atunci șansă este să ”împușcați” mai repede și mai mult.
Acestea fiind spuse dați-mi un feedback cum v-a părut tematica, dacă rezonează sau nu și succes în activitatea de social media!
Baftă la toată lumea și o zi faină la toți.